Asociatia "ABSOLVENTUL L.I" a absolventilor,

Prima pagină | Statutul asociaţiei | Activitati
 
 
Statutul asociaţiei

CAPITOLUL I: DENUMIREA, SEDIUL ŞI EMBLEMA ASOCIAŢIEI

Art. 1: Denumirea Asociaţiei

Persoana juridică înfiinţată prin voinţa liberă a membrilor fondatori arătaţi în Anexa 1 la Actul constitutiv este persoană juridică română, organizată sub regimul juridic al asociaţiilor, aşa cum acestea sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului României din 31 ianuarie 2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii şi va purta denumirea Asociaţia Umanitară.

Art. 2: În cuprinsul prezentului Statut persoana juridică la care ne referim va fi intitulată contras şi generic Asociaţia „ABSOLVENTUL L. I“.

Art. 3: Sediul Asociaţiei:

Sediul Asociaţiei este stabilit în municipiul Iaşi, str. Petre Andrei nr. 9, judeţul Iaşi. Schimbarea sediului sau deschiderea de sucursale va putea fi hotărâtă de către Consiliul director, cu respectarea declarării la grefa Judecătoriei noului sediu, prin act autentic, pentru a se face menţiunile în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.

Art. 4: Emblema Asociaţiei: < not present >

CAPITOLUL II: DURATA DE FUNCŢIONARE, PATRIMONIUL, SCOPUL ŞI OBIECTUL ASOCIAŢIEI

Art. 5: Durata de funcţionare

Asociaţia ABSOLVENTUL L. I. se constituie spre a-şi desfăşura activitatea pentru o perioadă nedeterminată de timp.

Art. 6: Patrimoniul Asociaţiei:

Activul patrimonial, în valoare de 3.000.000 de lei, provenind din aportul în numerar al membrilor fondatori este depus la Banc Post S.A. – Sucursala Iaşi, în contul deschis în numele Asociaţiei.

Art. 7: Pe parcursul desfăşurării activităţii Asociaţiei, patrimoniul acesteia se va majora prin înglobarea unor părţi din cotizaţiile membrilor Asociaţiei, prin achiziţii de bunuri, terenuri, prin subvenţii, sponsorizări, legate sau donaţii în bani sau în natură, provenind de la persoane fizice şi juridice, române sau străine şi prin desfăşurarea de activităţi economice.

Art. 8: Nivelul cotizaţiilor băneşti ale mebrilor Asociaţiei va fi stabilit în prima şedinţă ordinară de către Adunarea Generală a Asociaţilor.

Art. 9: Scopul Asociaţiei:

Asociaţia ABSOLVENTUL L. I. îşi propune ca scop principal următoarele:

  1. dotarea Liceului de Informatică ,,Grigore C. Moisil’’ din Iaşi;
  2. premierea elevilor cu performanţe deosebite;
  3. stabilirea de burse – de merit pentru elevii cu performanţe deosebite, de ajutor pentru elevii cu greutăţi financiare (cu media generală > 700); sau a burselor de studii în alte ţări;
  4. ajutorarea absolvenţilor, membrilor asociaţiei.

Art. 10: Obiectul Asociaţiei:

Asociaţia ABSOLVENTUL L. I. îşi propune ca obiect principal următoarele:

  1. realizarea unor acţiuni de colectare de fonduri/bunuri pentru dotarea Liceului de Informatică „Grigore C. Moisil“ Iaşi;
  2. desfăşurarea de activităţi economice în scopul obţinerii de venituri ce vor fi utilizate exclusiv pentru scopuri stabilite.

CAPITOLUL III: COMPONENŢA ASOCIAŢIEI

Art. 11: Asociaţia este compusă din: membri fondatori, membri activi şi membri onorifici.

Art. 12: Membri fondatori

Persoanele care se înscriu în asociaţie înainte ca aceasta să fie înregistrată în Registrul special al Asociaţiilor şi Fundaţiilor de la grefa Judecătoriei Iaşi se consideră membri fondatori.

Art. 13: Membri activi

Poate deveni membru al Asociaţiei ABSOLVENTUL L. I. orice persoană fizică absolvent al Liceului de Informatică ,,Grigore C. Moisil’’ Iaşi de cetăţenie română sau străină, cu domiciliul în România sau în afara statului român (sau cu dublă cetăţenie) care prezintă garanţiile etice şi civice necesare şi care respectă scopul şi obiectivul Asociaţiei. Orice persoană care întruneşte cerinţele enunţate mai sus va putea fi primită în Asociaţie numai după ce şi-a manifestat în scris opţiunea, sub semnătură, înscriere ce se va face doar de către preşedintele Consiliului director. Cererile de înscriere vor fi însoţite de o recomandare a unuia dintre membrii fondatori ai asociaţiei. După examinarea condiţiilor statutare Consiliul director va hotărî.

Art. 14: Membri onorifici

Statutul de membru onorific este deschis:

  1. persoanelor recunoscute pentru atitudinea etică şi meritele lor în diverse domenii de activitate;
  2. întreprinzătorilor care au mai susţinut fundaţii sau asociaţii cu obiective asemănătoare sau care doresc să susţină proiectele asociaţiei;
  3. instituţiilor publice dornice să susţină moral sau material obiectivele Asociaţiei;

Membrii onorifici pot asista la reuniunile Adunării generale cu statut consultativ.

Art. 15: Orice membru al Asociaţiei se poate retrage oricând, cu condiţia să comunice decizia sa în scris Consiliului director, cu cel puţin 30 de zile înainte, şi fără a solicita returnarea contribuţiilor la constituirea patrimoniului Asociaţiei.

Art. 16: Adunarea generală a Asociaţilor poate hotărî excluderea din Asociaţie a oricărui membru, dacă se constată încălcarea de către acesta a prevederilor Statutului Asociaţiei sau neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin cererea de adeziune la Asociaţie.

Art. 17: Adunarea generală a Asociaţilor poate hotărî excluderea din asociaţie a oricărui membru care, prin atitudine sau comportament, aduce atingere imaginii etice sau civice a Asociaţiei sau care foloseşte prerogativele statutare în interes personal.

CAPITOLUL IV: DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE ASOCIAŢILOR

Art. 18: În virtutea dreptului constituţional şi statutar privind dreptul la asociere, asociaţii au următoarele drepturi şi obligaţii:

  1. să beneficieze de facilităţile instituite prin Legea nr. 4/1995 şi alte acte normative în domeniu;
  2. să-şi exercite în Adunarea Generală a asociaţilor dreptul la vot;
  3. să-şi exprime opţiunile în faţa instituţiilor publice, în mod liber şi civilizat, prin intermediul reprezentanţilor aleşi în forurile de conducere şi organismele operative ale Asociaţiei;
  4. să răspundă solicitărilor Asociaţiei şi să participe la orice acţiuni caritabile întreprinse de către Asociaţie;
  5. să fie ales în Consiliul director cu condiţia să fie membru activ de cel puţin 2 (doi) ani;
  6. să-şi folosească priceperea şi să acorde tot sprijinul în realizarea obiectivelor Asociaţiei;
  7. să respecte dispoziţiile trasate de Adunarea generală şi Consiliul director.

CAPITOLUL V: ORGANELE DE CONDUCERE, ADMINISTRARE ŞI CONTROL ALE ASOCIAŢIEI

Art. 19: Adunarea generală a asociaţilor, întruniţi corespunzător cvorumului statutar, în nume propriu în şedinţe ordinare şi extraordinare, este forul suprem de conducere şi decizie al Asociaţiei. Adunarea generală ordinară se întruneşte semestrial şi este obligată:

  1. să aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil;
  2. să aleagă membrii consiliului director şi cenzorii;
  3. să fixeze remuneraţia pentru exerciţiul în curs membrilor Consiliului director şi cenzorilor;
  4. să se pronunţe asupra gestiunii membrilor Consiliului director;
  5. să stabilească bugetul de venituri şi cheltuieli şi programul de activitate pe exerciţiul financiar următor.

Art. 20: Adunarea generală extraordinară se întruneşte ori de câte ori este necesar a se lua o hotărâre pentru:

  1. alegerea şi revocarea membrilor Consiliului director;
  2. alegerea şi revocarea cenzorului sau, după caz, a membrilor comisiei de cenzori;
  3. excluderea din asociaţie a unui membru;
  4. înfiinţarea de filiale;
  5. stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale Asociaţiei;
  6. modificare actului constitutiv şi a statutului;
  7. dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidare;
  8. orice alte atribuţii prevăzute de lege.

Art. 21: Membrii asociaţiei se pot întruni în şedinţă extraordinară a Adunării generale în următoarele cazuri:

  1. ori de câte ori este nevoie, din inţiativa Consiliului director;
  2. la cererea scrisă şi motivată a cel puţin 10% din membrii Asociaţiei.

Art. 22: Convocarea asociaţilor în Adunarea generală, cu precizarea ordinii de zi, se va face printr-o notă informativă personală înmânată cu cel puţin 3 (trei) zile înainte de ziua stabilită. Adunarea Generală extraordinară se va face prin notă informativă personală, iar convocarea va avea loc cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înainte de data întrunirii.

Art. 23: Membrii asociaţiei se întâlnesc în Adunarea generală în nume propriu.

Art. 24: Hotărârile Adunării generale se iau prin vot deschis. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea Consiliului director şi a membrilor comisiei de cenzori, ori pentru revocarea acestora.

Art. 25: Pentru a delibera valabil în adunările generale ordinare este necesară prezenţa în nume propriu a cel puţin jumătate din numărul membrilor asociaţiei, iar pentru validitatea hotărârilor adoptate, se impune ca acestea să fie luate cu majoritatea absolută a voturilor exprimate.

Art. 26: Consiliul director

Consiliul director, ales pentru o perioadă de 4 (patru) ani, prin vot secret de către Adunarea generală a asociaţilor, este organul executiv de conducere al asociaţiei şi este alcătuit dintr-un număr de 3 (trei) membri, un preşedinte şi doi vicepreşedinţi, mai mult de jumătate fiind de cetăţenie română.

  1. Preşedintele Consiliului director este ales de Adunarea generală pentru o perioadă de patru ani. Acest mandat poate fi reînnoit. Pentru perioade limitate el poate nominaliza, spre a fi înlocuit în exercitarea atribuţiilor sale, pe unul dintre vicepreşedinţi. Preşedintele reprezintă Asociaţia în toate actele vieţii civile şi este investit cu toate puterile în acest scop. Preşedintele are drept de semnătură faţă de organismele bancare şi financiare sau poate delega un vicepreşedinte în acest scop.
  2. Vicepreşedinţii sunt aleşi de către Adunarea generală ordinară la propunerea preşedintelui, pentru o durată de patru ani. Acest mandat poate fi reînnoit. Vicepreşedinţii fac parte din Consiliul director, însuşindu-şi în acest fel toate atribuţiile. Ei pot reprezenta Asociaţia faţă de terţe persoane, fizice sau juridice. Pentru perioade limitate, unul din vicepreşedinţi îl poate înlocui pe preşedinte în exercitarea atribuţiilor sale. Dacă un post de vicepreşedinte devine vacant, Consiliul director va desemna un înlocuitor până la proxima Adunare generală.

Face excepţie de la prevederile alineatelor precedente primul Consiliu director, care este ales de către membrii fondatori ai Asociaţiei.

Art. 27: Consiliul director asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării generale. El poate avea în componenţa sa şi persoane din afara asociaţiei, cu condiţia ca numărul acestora să nu depăşească o pătrime din numărul total al membrilor consiliului.

Art. 28: Consiliul director se întruneşte ori de câte ori este nevoie şi decide cu majoritatea absolută a voturilor exprimate. Exercitarea operaţională a atribuţiilor ce-i revin va fi stabilită prin regulamentul intern de funcţionare.

Art. 29: În exercitarea competenţei sale, Consiliul director:

  1. prezintă Adunării generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului pe venituri şi cheltuieli şi proiectul programelor asociaţiei;
  2. încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;
  3. aprobă organigrama şi politica de personal a Asociaţiei;
  4. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală a asociaţilor;
  5. poate împuternici una sau mai multe persoane cu funcţii executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de asociat ori sunt străine de asociaţie pentru a exercita o parte din atribuţii;
  6. stabileşte regulamentul intern de organizare şi funcţionare a Asociaţiei;

Art. 30: Controlul financiar intern

Controlul financiar intern al asociaţiei este exercitat de către cenzor sau, după caz, o comisie de cenzori. În cazul în care numărul membrilor asociaţiei depăşeşte 100, aceştia vor proceda la desemnarea, prin vot secret, a unei comisii de cenzori alcătuită dintr-un număr impar de membri.

Art. 31: Cenzorul, respectiv comisia de cenzori, are următoarele competenţe:

  1. verifică modul în care este administrat patrimoniul asociaţiei;
  2. întocmeşte rapoarte şi le prezintă Adunării Generale;
  3. poate participa la şedinţele Consiliului Director, fără drept de vot;
  4. îndeplineşte orice atribuţii stabilite de Adunarea Generală.

Art. 32: Regulile generale de organizare şi funcţionare ale comisiei de cenzori se aprobă de Adunarea Generală a asociaţilor.

Art. 33: În cazul funcţionării unei comisii de cenzori, preşedintele acesteia va fi obligatoriu ales din rândul membrilor asociaţiei.

CAPITOLUL VI: MODIFICAREA ACTULUI CONSTITUTIV ŞI A STATUTULUI ASOCIAŢIEI

Art. 34: Modificarea actului constitutiv sau a statutului ori sediului asociaţiei se decide în adunarea generală a asociaţilor şi va respecta procedurile legal impuse pentru înfiinţarea asociaţiei, cu obligativitatea înscrierii menţiunii modificatoare în Registrul special al asociaţiilor şi fundaţiilor de la grefa Judecătoriei.

CAPITOLUL VII: VENITURILE ASOCIAŢIEI

Art. 35: Veniturile asociaţiei provin din:

  1. cotizaţiile membrilor, ale căror cuantumuri vor fi stabilite de Adunarea Generală;
  2. dobânzile bancare provenite din plasarea sumelor disponibile;
  3. finanţări externe;
  4. venituri realizate din activităţi economice directe şi necesare îndeplinirii obiectului de activitate principal al asociaţiei;
  5. donaţii, sponsorizări, legate sau alte aporturi legale;
  6. onorarii de înscriere;
  7. venituri obţinute de pe urma organizării de manifestări culturale, artistice, sportive etc.;
  8. resurse obţinute de la bugetul de stat sau local;
  9. alte venituri prevăzute de lege.

Art. 36: Asociaţia va putea înfiinţa societăţi comerciale având ca obiect de activitate activităţi economice adiacente şi în strânsă legătură cu scopul principal al asociaţiei, cu respectarea dispoziţiilor articolelor 47 şi 48 din O.G. nr. 26/ 2000.

CAPITOLUL VIII: DIZOLVAREA ŞI LICHIDAREA ASOCIAŢIEI

Art. 37: Asociaţia se va putea dizolva în următoarele situaţii:

  1. de drept, atunci când realizarea scopului pentru care a fost constituită devine imposibilă şi numai dacă în termen de trei luni de la constatarea acestui fapt nu se înregistrează schimbarea scopului iniţial;
  2. prin hotărârea instanţelor judecătoreşti române competente;
  3. prin hotărârea Adunării Generale, atunci când numărul asociaţilor s-ar reduce sub trei, ori când Adunarea Generală ori Consiliul director nu va putea fi constituit corespunzător prevederilor statutului şi numai după un an de la data când aceste foruri trebuiau constituite.

Art. 38: Dizolvarea asociaţiei va fi deferită, prin reprezentanţii legal desemnaţi să o reprezinte spre soluţionare Judecătoriei Iaşi.

Art. 39: Asociaţia se dizolvă prin hotărâre judecătorească, la cererea unui grup din membrii asociaţiei alcătuit din cel puţin cinci persoane:

  1. când scopul sau activitatea asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;
  2. când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
  3. când asociaţia urmăreşte un alt scop decât cel pentru care s-a constituit.

Art. 40: Odată cu numirea lichidatorilor şi declanşarea procedurii de lichidare, mandatul Consiliul director încetează. În cazul dizolvării, patrimoniul asociaţiei va trece in patrimoniul liceului.

CAPITOLUL IX: LITIGII

Art. 41: Orice litigii ori dispute care s-ar ivi între membrii asociaţiei sau între asociaţie şi terţe persoane fizice sau juridice se vor rezolva pe cale amiabilă. Când această modalitate nu este operantă sau este imposibil de realizat, litigiul în cauză va fi deferit spre dreaptă soluţionare instanţelor judecătoreşti competente.