Asociatia Parinti-Profesori,

Prima pagină | Statutul asociaţiei
 
 
Statutul asociaţiei (extras)

CAPITOLUL I: DENUMIREA ŞI SEDIUL ASOCIAŢIEI

Art. 1: Denumirea Asociaţiei

Persoana juridică înfiinţată prin voinţa liberă a membrilor fondatori arătaţi în Anexa 1 la Actul constitutiv este persoană juridică română, organizată sub regimul juridic al asociaţiilor, aşa cum acestea sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului României nr. 26 din 31 ianuarie 2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii şi va purta denumirea Asociaţia Umanitară.

În cuprinsul prezentului Statut persoana juridică la care ne referim va fi intitulată contras şi generic Asociaţia „LIIS“.

CAPITOLUL II: DURATA DE FUNCŢIONARE, PATRIMONIUL, SCOPUL ŞI OBIECTUL ASOCIAŢIEI

Art. 3: Durata de funcţionare

Asociaţia „LIIS“ se constituie spre a-şi desfăşura activitatea pentru o perioadă nedeterminată de timp.

Art. 5: Pe parcursul desfăşurării activităţii Asociaţiei, patrimoniul acesteia se va majora prin înglobarea unor părţi din cotizaţiile membrilor Asociaţiei, prin achiziţii de bunuri, terenuri, prin subvenţii, sponsorizări, legate sau donaţii în bani sau în natură, provenind de la persoane fizice şi juridice, române sau străine şi prin desfăşurarea de activităţi economice.

Art. 7: Scopul Asociaţiei:

Asociaţia „LIIS“ are ca obiect de activitate sprijinirea şi promovarea educaţiei elevilor liceului prin implicarea părinţilor în activităţile şcolii. Activităţile Asociaţiei se vor concentra pe următoarele:

  1. promovarea comunicării şi cooperării între părinţi, profesori, administraţie, elevi şi reprezentanţi ai comunităţii prin implicarea lor ca parteneri în activităţi educative;
  2. furnizarea oportunităţilor în scopul sprijinirii şcolii prin aportul personal al părinţilor;
  3. sprijinirea educaţiei elevilor atât prin activităţile curriculare cât şi extracurriculare, adresându-se nevoilor emoţionale, morale, intelectuale, sociale, creative şi culturale ale elevilor;
  4. încurajarea părinţilor spre a deveni şi rămâne implicaţi în educarea şi formarea copiilor lor, prin organizarea de întâlniri periodice părinţi-profesori pentru stabilirea unei strategii de colaborare între părinţi şi şcoală în scopul maximizării educaţiei complexe;
  5. promovarea simţului responsabilităţii şi grijii elevilor faţă de şcoală, comunitate şi ţară prin organizarea de proiecte, schimburi culturale şi alte activităţi cu scop educativ;
  6. realizarea de activităţi având ca scop strângerea de fonduri pentru îmbunătăţirea bazei materiale a liceului;
  7. premierea elevilor cu performanţe deosebite;
  8. stabilirea de burse – de merit pentru elevii cu performanţe deosebite, de ajutor pentru elevii cu greutăţi financiare (cu media generală > 700); sau a burselor de studii în alte ţări, după caz.

CAPITOLUL III: COMPONENŢA ASOCIAŢIEI

Art. 11: Membri activi

Poate deveni membru al Asociaţiei „LIIS“ orice persoană fizică părinte sau tutore al oricărui elev înscris la Liceul de Informatică ,,Grigore C. Moisil’’ Iaşi, orice absolvent sau părinte al acestuia, orice profesor al şcolii sau oricare altă persoană de cetăţenie română sau străină, cu domiciliul în România sau în afara statului român (sau cu dublă cetăţenie) care prezintă garanţiile etice şi civice necesare şi care respectă scopul şi obiectivul Asociaţiei. Orice persoană care întruneşte cerinţele enunţate mai sus va putea fi primită în Asociaţie numai după ce şi-a manifestat în scris opţiunea, sub semnătură, înscriere ce se va face doar de către preşedintele Consiliului director. Cererile de înscriere vor fi însoţite de o recomandare a unuia dintre membrii fondatori ai asociaţiei. După examinarea condiţiilor statutare Consiliul director va hotărî.

CAPITOLUL IV: DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE ASOCIAŢILOR

Art. 16: În virtutea dreptului constituţional şi statutar privind dreptul la asociere, asociaţii au următoarele drepturi şi obligaţii:

  1. să beneficieze de facilităţile instituite prin Legea nr. 4/1995 şi alte acte normative în domeniu;
  2. să-şi exercite în Adunarea Generală a asociaţilor dreptul la vot;
  3. să-şi exprime opţiunile în faţa instituţiilor publice, în mod liber şi civilizat, prin intermediul reprezentanţilor aleşi în forurile de conducere şi organismele operative ale Asociaţiei;
  4. să răspundă solicitărilor Asociaţiei şi să participe la orice acţiuni caritabile întreprinse de către Asociaţie;
  5. să fie ales în Consiliul director cu condiţia să fie membru activ de cel puţin 2 (doi) ani;
  6. să-şi folosească priceperea şi să acorde tot sprijinul în realizarea obiectivelor Asociaţiei;
  7. să respecte dispoziţiile trasate de Adunarea generală şi Consiliul director.

CAPITOLUL VII: VENITURILE ASOCIAŢIEI

Art. 33: Veniturile asociaţiei provin din:

  1. cotizaţiile membrilor, ale căror cuantumuri vor fi stabilite de Adunarea Generală;
  2. dobânzile bancare provenite din plasarea sumelor disponibile;
  3. finanţări externe;
  4. venituri realizate din activităţi economice directe şi necesare îndeplinirii obiectului de activitate principal al asociaţiei;
  5. donaţii, sponsorizări, legate sau alte aporturi legale;
  6. onorarii de înscriere;
  7. venituri obţinute de pe urma organizării de manifestări culturale, artistice, sportive etc.;
  8. resurse obţinute de la bugetul de stat sau local;
  9. alte venituri prevăzute de lege.

Preşedintele Consiliului director,

prof. Mirela POPESCU